close
ویزای ایران
توصیه هایی برای سحری و افطار

Home
نرمالیته
نرمالیته

درباره سایت ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به شما بازدیدكنندگان عزیز، این سایت متعلق به هیچ سازمانی نمیباشد و هدف از تشکیل این سایت گردآوری اطلاعات پایه و مورد نیاز برای دانشجویان رشته شیمی کاربردی می باشد . میل های سایت برای برقراری ارتباط omid.alaedin@hotmail.com منتظر نظرات و انتقاد های شما هستیم . .

تماس با ما

ارسال پیامک

تبلیغات

موضوعات

شیمی شیمی آلی شیمی تجزیه شیمی فیزیک شیمی معدنی شیمی صنعتی شیمی عمومی شیمی نانو شیمی پلیمر تجزیه دستگاهی زبان تخصصی شیمی آموزش شیمی خواص مواد غذایی شیمی رنگ شیمی نفت خوردگی شیمی دارویی فیتو شیمی شیمی آلی فلزی اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی شیمی آب الکتروشیمی عناصر جدول تناوبی شیمی هسته ای کارگاه شیشه گری مواد معدنی دانلود نرم افزار شیمی دانلود کتاب شیمی دانلود مقالات شیمی جزوات شیمی و پیام نور اطلاعات فنی و حفاظت ایمنی مواد کنکور و المپیاد امتحان نهایی عکس های شیمی اخبار علمی اخبار شیمی مقالات ترجمه شده توسط نرمالیته بیوگرافی شیمیدانها گرایش های رشته شیمی بیماری ها پرسش و پاسخ متفرقه مجله تصویری فلش بک آزمایشگاه گزارشکار های آزمایشگاه شیمی عمومی وسایل آزمایشگاهی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی آلی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی معدنی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی فیزیک گزارشکار های آزمایشگاه شیمی تجزیه گزارشکار های آزمایشگاه فیزیک گزارشکار های آزمایشگاه تجزیه دستگاهی مواد شیمایی آلی هیدرو کربنهای ساده هیدروکربنهای نیتروژن دار هیدرو کربنهای اکسیژن دار کلیپ های شیمی کلیپ های آموزشی آزمایش های جالب شیمی

آمار سایت

کل مطالب : 800
کل نظرات : 971
تعداد اعضا : 10608

آمار بازدید
بازدید امروز : 5,438
باردید دیروز : 5,302
ورودی امروز گوگل : 1440
ورودی دیروز گوگل : 1215
بازدید هفته : 28,642
بازدید ماه : 10,740 نفر
بازدید سال : 1,556,851
بازدید کل : 5,400,835
..... افراد آنلاین .....


دوستان ما

    اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز

ویژه ها



آخرین ارسال های انجمن

آخرین ارسال های انجمن

توصیه هایی برای سحری و افطار

 

وصـيـه‌هـاي سـحـري

1.وعده سحري، معادل ناهاري است كه در روزهاي عادي مي‌‌خورديد؛ يعني انواع غذاهاي برنجي را مي‌توانيد در اين وعده بگنجانيد.

2.مي‌توانيد 10 تا 12 قاشق غذاخوري برنج پخته (البته كمي ‌چرب‌شده با روغن زيتون يا روغن كانولا) را همراه انواع خورش‌هاي سنتي در اين وعده ميل كنيد.

3.خوردن سالاد در اين وعده، بخشي از آب مورد نياز بدنتان را تامين خواهد كرد و البته بهتر است که چاشني آن، آبليموي تازه يا سركه بالزاميك و روغن زيتون باشد.

4.اگر جزو آنهايي هستيد كه در اين وعده اشتهاي كمي دارند، بهتر است حجم مختصري از غذاهاي پركالري و البته مغذي را براي اين وعده انتخاب كنيد؛ مانند حليمي ‌كه با كمي ‌كره و دارچين طعم‌دار شده است.

5.خوردن مخلوط ميوه‌هاي فصل با لبنياتي مانند شير و ماست يکي از گزينه‌هاي مناسب براي شروع اين وعده است تا اشتهايتان براي خوردن سحري بيشتر شود.

6.مصرف نوشابه‌هاي گازدار و غذاهاي شور و پرادويه‌اي مانند انواع فست‌فودها را در اين وعده به کلي فراموش کنيد تا در طول روز دچار تشنگي نشويد.

7.بهترين نوشيدني براي جلوگيري از تشنگي در طول روز‌هاي روزه‌داري، آب است که البته مي‌توانيد آن را با كمي ‌آبليموي تازه طعم‌دار كنيد.

8.از مصرف سير، پياز و حتي سبزي خوردن در اين وعده بپرهيزيد تا بوي دهانتان براي اطرافيان، آزاردهنده نباشد.

 

توصـيـه‌هـاي افـطـاري

1.وعده افطار، معادل همان وعده صبحانه‌اي است که در روزهاي عادي مي‌خورديد؛ پس بهتر است به حضور تمام ‌گروه‌هاي غذايي در اين وعده غذايي‌تان توجه كنيد.

2.روزه‌تان را مي‌توانيد با يك استكان شير گرم يا چاي كمرنگ و 2 عدد خرما يا يك قاشق غذاخوري عسل (طبيعي) باز كنيد.

3.مي‌توانيد چند برش نان سنگك را همراه با 45 گرم پنير و چند برش گوجه‌فرنگي و خيار و يك عدد گردو در اين وعده ميل كنيد و البته مي‌توانيد پنيرتان را از قبل با گردو يا ساير مغزها و سبزيجات معطر مخلوط كرده و طعم‌دار كنيد.

4.انواع سوپ‌هاي سبك مانند سوپ شير نيز انتخاب مناسبي براي وعده افطاري هستند؛ البته در خوردن آنها زياده‌روي نكنيد تا حجم معده‌تان پر نشود و اشتهايتان براي خوردن ساير غذاها از ميان نرود.

5.اگر احساس سنگيني يا دل‌درد كرديد، كمي ‌صبر كنيد و سپس كاسه‌اي ماست كه با كمي ‌جوانه‌گندم و پودرمغزها (مانند مغز‌پسته، بادام و كنجد) مخلوط کرده‌ايد، ميل كنيد. حتي مخلوط ماست و انواع ميوه‌هاي فصل هم انتخاب مناسبي براي اين وعده هستند.

6.براي شام بهتر است از منابع پروتئيني استفاده كنيد؛ البته از انواع كم‌چرب. به طور مثال، تكه‌اي ماهي يا سينه‌مرغ كبابي همراه با انواع سبزيجات بخارپزشده مانند هويج، لوبياسبز، نخودفرنگي و ذرت.

7.حتما بين افطار تا شام 2 تا 3 واحد ميوه ميل كنيد تا در پايان اين ماه دچار كمبود انواع ويتامين‌ها نشويد.

8.در وعده افطار، زياد چاي نخوريد؛ زيرا اين نوشيدني مدر است و ممکن است شما را به كم‌آبي مبتلا كند.

نظرات

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تگ ها